W zabytkowym budynku dawnego Domu Dochodowego Straży Ogniowej, obecnie siedzibie CTMiT w Kutnie, odbyły się eliminacje powiatowe XLVIII edycji Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej pod hasłem „Młodzież Zapobiega Pożarom”. Celem konkursu jest promowanie wiedzy z zakresu ochrony przeciwpożarowej, ekologii, ratownictwa i bezpieczeństwa ludności.
Uroczystego otwarcia turnieju dokonał Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego ZOSP RP, druh Jakub Świtkiewicz, witając uczestników, ich opiekunów oraz zaproszonych gości.
W tegorocznych zmaganiach wzięło udział 45 uczniów ze szkół podstawowych i średnich z całego powiatu kutnowskiego.
W pierwszej części uczestnicy rozwiązywali testy z pytaniami o zróżnicowanym stopniu trudności, podzieleni na trzy grupy wiekowe: klasy I–IV, V–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe.
Podczas gdy jury pracowało nad oceną testów, młodzież miała okazję bliżej poznać wyposażenie strażackie, wziąć udział w szkoleniu z udzielania pierwszej pomocy z wykorzystaniem manekinów i defibrylatora AED, a także sprawdzić swoje umiejętności na specjalnie przygotowanym torze Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych.
Do ścisłego finału ustnego, w którym uczestnicy odpowiadali na pięć pytań zadanych przez komisję, zakwalifikowały się najlepsze trójki z każdej kategorii wiekowej. Ostateczne wyniki przedstawiają się następująco:
I grupa wiekowa (klasy I–IV):
Szkoła Podstawowa w Imielnie – 13 pkt
Szkoła Podstawowa w Byszewie – 7 pkt (lepszy wynik z części pisemnej)
Szkoła Podstawowa w Łaniętach – 7 pkt
II grupa wiekowa (klasy V–VIII):
Szkoła Podstawowa w Krzyżanowie – 6 pkt
Szkoła Podstawowa w Ostrowach – 3 pkt
Szkoła Podstawowa w Grabowie – 2 pkt
III grupa wiekowa (szkoły średnie):
Zespół Szkół nr 3 w Kutnie – 10 pkt
Zespół Szkół nr 3 w Kutnie – 9 pkt
Liceum Ogólnokształcące w Żychlinie – 7 pkt
Laureaci z każdej kategorii wiekowej będą reprezentować powiat kutnowski podczas eliminacji wojewódzkich, które odbędą się 25 kwietnia 2025 r. w Nadwarciańskim Grodzie ZHP Załęcze Wielkie (pow. wieluński).
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz